søndag 25. april 2010

Søviknes og FrP

bompenger eller ikke bompenger. terje søviknes har fått pes på FrPs landsmøte i helga for å stille seg positiv til å inngå kompromiss når det gjelder innføring av bompengefinansiering i bergensområdet.

hvor jeg kommer fra er det utenkelig å ikke benytte seg av bompengefinansiering i utbygging av nye veinett, broer og tuneller. det samme er tilfellet i store deler av norge. vi har valget mellom å miste lokalt næringsliv som følge av dårlige veiforhold – eller ta saken i egne hender.

populisme høres sikkert fint ut. hvis man ikke ser hele bildet. for KrF å inngå et politisk samarbeid med FrP er per i dag uaktuelt. jeg vil ha en ansvarlig økonomisk politikk, jeg vil at norge skal sette et internasjonalt eksempel når det kommer til bistand. sist, men ikke minst ønsker jeg et velferdssamfunn, ikke en slags amputert velferdsstat.

2 kommentarer:

Pocahontas sa...

Herlig herlig!
Jeg er kanskje ikke kjent som den største KrF velgeren, til det har jeg for rødt hår. Så jeg må innrømme at jeg var skeptisk til politikkblogg-greia. Men dette innlegget likte jeg godt!!

moa sa...

Ja du har eit poeng, vanskeleg å få bygd nok vegar, tunellar og bruer dersom ikkje trafikantane bidreg. Slik har det vorte, og ikkje berre i Norge. FrP vil jo ikkje inrømma dette, men forestiller veljarane at Staten skal koste allt gjenom skattar og avgifter. Terje Søviknes har oppdaga at slik er tross allt ikkje det virkelige livet.