søndag 17. oktober 2010

hvorfor jeg valgte KrF.

det finnes nok av partier som vil gjøre norge bedre. det finnes parti som vil bruke penger, andre vil kutte ned på nesten alt. det finnes ett parti som vil gjøre verden bedre. norge også. å forbedre norge trenger ikke koste mer enn det gjør i dag, men skal heller ikke gå på bekostning av kvalitet.

som kristen er jeg opptatt av hvert enkelt menneskes ansvar ovenfor sine medmennesker. jeg vil ikke se hverken fattigdom eller sykdom. jeg synes at Bibelens lære om å gi til de trengende er en kjempefin rettesnor. selv om hvert enkelt menneske gir av sin tid og sine penger trenger ikke dette gå på bekostning av arbeidet samfunnet som en helhet – staten, gjør. det partiet jeg synes fokuserer mest på verden utenfor norge og denne verdenens behov, er KrF.

Ingen kommentarer: