fredag 29. oktober 2010

forbrytelse og straff

jeg har aldri latet som jeg er noen tilhenger av FrP. jeg har ikke sans for et parti som ikke tar hensyn til de svakeste – hverken på verdensbasis eller her hjemme.

i dag preget FrP-politiker fra Tromsø, jan blomseth, forsiden av VG. han har uttalt at de som begår alvorlige lovbrudd mot barn, draps- og voldteksmenn bør straffes med døden. i følge blomseth mister man sin rett til samfunnets beskyttelse i tilfeller av grove overgrep og drap. tidligere statsminister for KrF, Kjell Magne Bondevik, uttalte at han ønsker en avklaring rundt FrPs syn på dødsstraff.

jeg mener at et liv er et liv. jeg er også overbevist om at seksualforbrytere bør straffes. i dag kan man voldta, tilbringe 150-200 dager i fengsel for så å være tilbake på gata. noe er feil med det bildet.

Ingen kommentarer: