mandag 18. oktober 2010

KrF sa du? Beklager, kun for SV-medlemmer.

det bør skje noe med mentaliteten til oss nordmenn.

stem på oss – og vi gjør livet ditt bedre! høres fint ut, ikke sant? men hva hvis jeg stemmer på et annet parti, og dere vinner valget likevel? vil dere fortsatt gjøre norge bedre for meg?

felles for sosialistiske parti er at de gjør det beste for dem som er enige med dem. dette kan inkludere kutt i  den økonomiske støtten til friskoler og en ensretting av skolen. i norge har det ikke kommet like langt som i de ekstreme tilfellende man har sett opp gjennom historien. de sosisalistiske partiene forbyr ikke det de ikke liker, de bare fjerner all økonomisk støtte slik at det ikke lar seg gjennomføre å fortsette arbeidet for dem det gjelder. det er de i sin fulle rett til, men det viser en usunn holdning til dem som skulle komme i skade for å ikke mene det samme som makthaverne.

alle skal ha like rettigheter, ja. men det betyr ikke at alle er like. hvorfor skal en med seks i matte få samme oppfølging som en med strykkarakter? her har partiene lengst til venstre på skalaen noe å lære av høyresiden. det høyresiden kan ta med seg av lærdom derimot, er at et privatisert samfunn ikke klarer å inkludere alle. om faren min driver et småbruk eller eier et av landets største firma burde være likegyldig.

et KrF såvidt over sperregrensa og et KrF med tjue prosent oppslutning har fortsatt samme mål: å gjøre norge og verden bedre for alle. hundre prosent av befolkningen. et sentrumsparti som KrF henter det beste fra venstresiden, og det beste fra høyre – til sammen er vi dynamitt.

9 kommentarer:

oberstmulte sa...

Gjør verden bedre for alle så lenge du ikke er homo eller en kvinne som trenger å ta abort. Heia krf. Like rettigheter for alle!

Ingrid Aukan sa...

jeg blir oppgitt over å se at slike fordommer sitter så fast. Ja - KrF er mot at homofile skal få gifte seg og adoptere barn, på samme måte som enslige ikke burde få adoptere barn. betyr det at jeg ikke vil gjøre verden bedre for enslige? KrF er for å redusere antallet aborter - akkurat slik som ALLE andre partier ønsker. jeg er for selvbestemt abort - det er både kristin halvorsen og jens stoltenberg og siv jensen også.

hvem har jeg glemt?

Anonym sa...

det var krf som åpnet for at enslige skulle få adoptere.

oberstmulte sa...

"Ja - KrF er mot at homofile skal få gifte seg og adoptere barn, på samme måte som enslige ikke burde få adoptere barn. betyr det at jeg ikke vil gjøre verden bedre for enslige"

Så du vil gjøre det bedre for enslige, ikke homofile?

Ingrid Aukan sa...

Du glemte et spørsmålstegn, som endrer betydningen ganske betraktelig. Det jeg mente med den setningen var å sette det hele på spissen og illustrere hvor vanvittig det faktisk er å bli beskyldt for å hate homofile på bakgrunn av at homofile par ikke skal få lov til å adoptere barn. KrF har kjempet for både homofile og ensliges rettigheter i årevis, uten at det har kommet frem i media. Jeg mener bare at barn skal få muligheten til å vokse opp i et hjem som statistisk sett gir dem best mulige forutsetninger for å lykkes. Selv om KrF har åpnet for at enslige kan adoptere er jeg ikke nødvendigvis enig. Å få barn er ingen rettighet.

Anonym sa...

Da ekteskapsloven ble feiret i Oslos gater kom det busslass med gladkristne krfere og demonstrerte mot den nye ekteskapsloven, hvordan kan du si at det er å kjempe for de homofiles rettigheter?

Og, du blir ikke beskyldt for å hate homofile, det er bare usaklig. Men at krf kjemper for homofiles rettigheter er ren løgn. Sett deg inn i politikken din.

Ingrid Aukan sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid Aukan sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid Aukan sa...

endelig en saklig kommentar.

å kjempe for homofiles rettigheter betyr ikke å forkaste alle andres rettigheter og synspunkt på grunn av det. for meg veier religionsfrihet og trossamfunns selvbestemmelsesrett tyngre enn homofiles rettighet til å gifte seg. dette inkluderer også innenfor den norske kirke. for øvrig er hele denne debatten et klassisk eksempel på hvorfor politikk og religion skal holdes atskilt - noe påfallende mange (og nei, jeg sier ikke alle) innenfor krf er gode til, men nesten alle som er kritiske til krf er dårlige til.