onsdag 13. oktober 2010

SV rider igjen.

under skoledebattene i fjor måtte jeg lide meg gjennom den ene talen etter den andre fra SV om at kandidaten deres "EEEE så glaa i DAMA!" ulempen med å bo i trondheim er at alle snakker så veldig trøndersk. SVs begeisting for damer var for øvrig en del av deres fokus på likelønn. 


jeg er også glad i damer. jeg er glad i menn også. jeg er glad i mennesker. alle mennesker. også de som ikke er født enda. grunnen til min holdning til abort er at jeg vil snakke for dem som ikke kan snakke for seg selv. jeg har sagt det før - og jeg kommer til å gjenta det til jeg blir blå. abort er ingen enkel sak. en abort kan medføre psykiske komplikasjoner, som betyr at en velfungerende rådgivningstjeneste og tilbud om abort må gå hånd i hånd. jeg er for selvbestemt abort - men mot høye aborttall. 


det som kunne vært en saklig debatt om hvordan man best kan bevare kvinnene som må ta stilling til om de skal ta en abort eller ikke og få ned aborttallene, blir redusert til drittslenging og snakk om strikkepinner. denne ukulturen må ta slutt.

Ingen kommentarer: